ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ – ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΓΝΑ

 

1Ο Ετήσιο Νοσηλευτικό Συνέδριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Π.Γ. Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης

Quality Manual

2019-2020 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος φοίτησης σε Πρόγραμμα χορήγησης Παθολογικής Νοσηλευτικής Ειδικότητας στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου- Νοσηλευτική Μονάδα Αλεξανδρούπολης, για το έτος 2018-2019(3)

Πρόγραμμα χορήγησης Παθολογικής Νοσηλευτικής Ειδικότητας του Π. Γ. Νοσοκομείου Έβρου- Νοσηλευτικής Μονάδας Αλεξανδρούπολης

Γενικά
Το Αυτοτελές Τμήμα Ελέγχου Ποιότητας, Έρευνας και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης συστάθηκε σύμφωνα με τον Οργανισμό του Νοσοκομείου (άρθρο 5, ΦΕΚ 1156 / τ. Β ́/10-4-2012) και υπάγεται απευθείας στο Διοικητή.

Πολιτική Ποιότητας

Η συνολική λειτουργία των Μονάδων/ Κλινικών / Εργαστηρίων διέπονται από τις αρχές που αποτυπώνονται στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας. Το Σύστημα Ποιότητας είναι βασισμένο στις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές που ορίζονται από το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2015, καθώς και τις νομοθετικές απαιτήσεις που προσδιορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας των Μονάδων/ Κλινικών / Εργαστηρίων σε όλα τα επίπεδα.

Το Σύστημα Ποιότητας έχει δομηθεί με κεντρικό άξονα τα αναγνωρισμένα ενδιαφερόμενα μέρη από τις Μονάδες/ Κλινικές / Εργαστήρια. Ως εκ τούτου, το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει αφενός τις απαιτήσεις & προσδοκίες τους όσο και τις νομοθετικές απαιτήσεις που διέπουν τη λειτουργία των Μονάδων/ Κλινικών / Εργαστηρίων.

Βασικοί στόχοι του Συστήματος Ποιότητας είναι:

  • Η αυστηρή τήρηση των αρχών που προδιαγράφονται από το Νομοθετικό και Κανονιστικό Πλαίσιο.
  • Ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των υποστηρικτικών ενεργειών της λειτουργίας των Μονάδων / των Κλινικών / των Εργαστηρίων, με σκοπό την διατήρηση υψηλού & αξιόπιστου επιπέδου υπηρεσιών.
  • Η συνεχής εκπαίδευση και καθοδήγηση του προσωπικού, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της εργασίας του σύμφωνα με τις αρχές και τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από τη Νομοθεσία, τη Διοίκηση και το Σύστημα Ποιότητας.
  • Η συνεχής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της συνολικής λειτουργίας του Συστήματος Ποιότητας μέσω της τακτικής παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας και ακαταλληλότητας του.
  • Η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος

Η επίτευξη των παραπάνω καθορίζεται μέσα από τις βασικές διεργασίες του Συστήματος Ποιότητας, οι οποίες καθορίζουν ενέργειες όπως:

  • Η συστηματική παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος ποιότητας.
  • Ο σαφής προσδιορισμός των απαιτήσεων των Ιατρών του Νοσοκομείου.
  • Η συνεχής παρακολούθηση της επίδοσης των προμηθευτών.
  • Η συνεχής επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού.
  • Η εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων (ανθρώπινων, υλικών και άυλων), για την αποτελεσματική λειτουργία των Μονάδων/ Κλινικών / Εργαστηρίων.
  • Ο καθορισμός μετρήσιμων και αντικειμενικών στόχων βελτίωσης της συνολικής λειτουργίας των Μονάδων /Κλινικών / Εργαστηρίων.
  • Ο εντοπισμός και η αξιολόγηση πιθανών κινδύνων και ευκαιριών που προκύπτουν από τη λειτουργία των Μονάδων /Κλινικών / Εργαστηρίων.
  • Η διαχείριση των αλλαγών που λαμβάνουν χώρα εντός των Μονάδων / Κλινικών / Εργαστηρίων και οι οποίες ενδέχεται να έχουν επίδραση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Η τεκμηριωμένη αναζήτηση αιτιών εμφάνισης προβλημάτων και αδυναμιών, ώστε να καθοριστούν και εφαρμοστούν οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες, με σκοπό την αποφυγή της επανεμφάνισής των προβλημάτων.
  • Η τήρηση του νομοθετικού / κανονιστικού πλαισίου.
  • Ο σεβασμός στις ιδιαιτερότητες των ασθενών και των προσωπικών τους δεδομένων.
  • Η εφαρμογή των πιο σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων.

Η συνολική εφαρμογή των αρχών του συστήματος εξασφαλίζεται μέσα από την συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα, με κύριο σκοπό την δημιουργία της σχετικής συνείδησης των σκοπών και της φιλοσοφίας του συστήματος.

Η Διοίκηση δεσμεύεται στη διάθεση της υποδομής και του εξοπλισμού που κρίνεται απαραίτητη για την υλοποίηση των εργασιών της. Κάθε εργαζόμενος είναι υπεύθυνος για την ποιότητα της δικής του εργασίας και είναι επιβεβλημένο να συμβάλλει στη διαχείριση της ποιότητας, της ασφάλειας των υπηρεσιών και την επίτευξη των καθορισμένων στόχων. Για το λόγο αυτό όλοι οι εργαζόμενοι, ανάλογα με τις αρμοδιότητές τους, ενημερώνονται σχετικά με το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας και ενεργούν αποδεδειγμένα σύμφωνα με τους καθορισμένους κανόνες.

Η Διοίκηση δεσμεύεται για την τήρηση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του νοσοκομείου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη βελτίωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, σε εναρμόνιση με τις απαιτήσεις και τη φιλοσοφία του νέου κλιματικού νόμου.

Διαδικασίες, ροές και ενέργειες οι οποίες δεν εγγυώνται την εκπλήρωση των στόχων που έχουν τεθεί, διακόπτονται άμεσα από τους υπεύθυνους, διεξάγονται αναλύσεις αιτιών και ορίζονται τα απαιτούμενα μέτρα βελτίωσης. Η πολιτική ανασκοπείται ετησίως.

Στελέχωση και Επικοινωνία

  Τηλέφωνα E-mail
Βασιλική Γεωργουσοπούλου, ΠΕ Νοσηλεύτρια 2551353480 education@pgna.gr
Βασιλική Γεωργουσοπούλου, ΠΕ Νοσηλεύτρια 2551353480 grpoiothta@pgna.gr

ΤηλέφωναE-mail
Βασιλική Γεωργουσοπούλου, ΠΕ Νοσηλεύτρια2551353480education@pgna.gr
Βασιλική Γεωργουσοπούλου, ΠΕ Νοσηλεύτρια2551353480grpoiothta@pgna.gr
Νικόλαος Λεμονάκης, ΤΕ Νοσηλευτικής2551353174nikolaoslemonakis@gmail.com